ایرادات شایع پمپ هیدرولیک فرمان پژو ۴۰۵

ایرادات شایع پمپ هیدرولیک فرمان پژو ۴۰۵

انواع پمپ های هیدرولیک فرمان خودرو در خودروهای داخلی به عنوان مثال خودروی پژو ۴۰۵ از سال ۱۳۸۲ تا کنون فقط در یک مدل بوده و با گذشت زمان با تغییراتی در طراحی پمپ هیدرولیک، عملکرد آن بهبود پیدا کرده است.

پمپ هیدرولیک فرمان پژو ۴۰۵ در قسمت جلوی موتور و بالای دینام نصب شده است. وظیفه اصلی پمپ هیدرولیک فرمان تامین دبی و فشار روغن مورد نیاز جهت عملکرد جعبه فرمان در خودرو می باشد. با قرار گرفتن پمپ هیدرولیک فرمان در مدار سیستم هیدرولیک نیروی لازم جهت تولید فشار از میل لنگ موتور توسط تسمه به پمپ هیدرولیک منتقل شده و در نتیجه نیروی مکانیکی تولید شده توسط هیدرولیک مدار به جعبه فرمان و جک هیدرولیک منتقل می شود.

ایرادات شایع در پمپ هیدرولیک فرمان خودرو معمولا شامل نشتی از محل کاسه نمد، عدم عملکرد پمپ و یا ایجاد نویز می باشد که بر اساس نتایج بدست آمده از اطلاعات موجود در اتحادیه تعمیرکاران ایرادات شایع ایجاد شده به ترتیب فراوانی شامل صدا دار بودن، نشتی روغن، عدم عملکرد، لقی و سایر موارد می باشد.

ایجاد صدا و نویز در پمپ هیدرولیک فرمان معمولا به چند دلیل می تواند رخ بدهد. در بعضی از پمپ های موجود در بازار که به نام های جدید عرضه شده اند معمولا از قطعات داخلی با کیفیت پایین جهت کاهش قیمت تمام شده استفاده می کنند. کیفیت پایین قطعات و عدم تطبیق و همنوایی مجموعه روتور و استاتور باعث ایجاد نویز می گردد. دلیل دیگری که باعث ایجاد صدا و آسیب جدی به پمپ های با کیفیت بازار نیز می شود وجود آلودگی در هنگام نصب پمپ هیدرولیک بر روی خودرو می باشد. وجود ذرات گرد و غبار نرم و سخت بزرگتر از اندازه استاندارد در مجموعه رتور و استاتور باعث آسیب و نویز در پمپ هیدرولیک می شود.

واحد فنی مهندسی PHSP

کلیدواژه : خرابی پمپ ۴۰۵
adminsite
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *