ویژگی های گردگیرهای مناسب در جعبه فرمان هیدرولیک

گردگیرهای سیستم تعلیق و جعبه فرمان خودرو یکی از قطعات حیاتی در خودرو می باشند که انتخاب نوع مناسب آن بسیار در عملکرد طولانی مدت سیستم تعلیق و یا جعبه فرمان تاثیر گذار می باشد. گردگیر مناسب باید در برابر دما، کشش، سایش، مواد اسیدی و روغن مقاوم باشد. در ادامه انواع مواد تشکیل دهنده جعبه فرمان را معرفی می کنیم.

معرفی TPU

پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) از دسته پلاستیک های پلی اورتان است که دارای خواص زیادی از جمله کشش ، شفافیت و مقاومت در برابر روغن ، چربی و سایش است. از نظر فنی ، آنها الاستومرهای ترموپلاستیک متشکل از کوپلیمرهای بلوک تقسیم شده خطی هستند که از بخشهای سخت و نرم تشکیل شده اند.

TPU یک کوپلیمر بلوکی است که متشکل از توالی های متناوب بخش ها یا قسمت های سخت و نرم است که در اثر واکنش دی ایزوسیانات ها با دیول های زنجیره کوتاه و دی ایزوسیانات ها با دیول های زنجیره بلند ایجاد می شود. با تغییر نسبت، ساختار و یا وزن مولکولی ترکیبات واکنش، می توان تنوع عظیمی از TPU مختلف را تولید کرد. این به شیمی دانان اجازه می دهد تا ساختار پلیمر را به خصوصیات نهایی مطلوب متناسب با عملکرد محصول نهایی، تنظیم کنند.

TPU دارای کاربردهای بسیاری از جمله بخش های مختلف قطعات خودرو، چرخ، ابزارهای صنعتی، کالاهای ورزشی، تجهیزات پزشکی، کمربند ایمنی رانندگی، کفش، قایق های بادی و انواع فیلم های اکسترود شده، ورق و پروفیل است.  TPU همچنین ماده محبوبی است که در موارد خارجی وسایل الکترونیکی موبایل مانند تلفن های همراه یافت می شود. همچنین برای ساخت محافظ صفحه کلید برای لپ تاپ استفاده می شود.

TPU بخاطر کاربردهایش در پوشش سیم و کابل ، شیلنگ و لوله ، در کاربردهای پوشش چسب و پارچه، به عنوان اصلاح کننده تأثیر سایر پلیمرها کاملاً مشهور است. همچنین به عنوان مثال TPU شفاف مانند ساختارهای شیشه ای مقاوم در برابر ضربه (ورق های لمینیت شیشه ای TPU) استفاده می شود.

TPU الاستومر ترموپلاستیک است که در چاپ سه بعدی بسیار کاربرد دارد.

محمد شمسی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *