آیا شیلنگ های هیدرولیک را می توان تعمیر کرد؟

آیا شیلنگ های هیدرولیک را می توان تعمیر کرد؟

شیلنگ ها و لوله های هیدرولیک بخش عمده ای از مسیر انتقال روغن هیدرولیک را تشکیل می دهند، بنابراین جنس و کیفیت آنها دارای اهمیت بسیار زیادی در سیستم هیدرولیک می باشد که باید در فشارها و محیط های جوی و دمایی مختلف، ضربات هیدرولیکی ایجاد شده توسط سیستم را تحمل نماید. همچنین باید از پایداری بالا و مناسبی برخوردار باشند تا دچار پارگی و نشتی در سیستم نشوند. سایز و جنس اتصالات، لوله ها و شیلنگ ها باید به طوری باشد که با عبور جریان، اصطکاک زیادی تولید نشود و به اصطلاح قادر به انتقال کل دبی باشند. به طور کلی، توانایی جذب ارتعاشات و نیز انعطاف بالا، از عمده دلایل استفاده از شیلنگ های نخدار به جای شیلنگ های سیمی در صنعت خودرو می باشد.

در صورت استفاده از شیلنگ های غیر خودرویی در سیستم هیدرولیک خودرو دو عامل حرارت موتور و واکنش شیلنگ با سیال هیدرولیک باعث از بین رفتن شیلنگ های هیدرولیک غیر خودرویی می شود. توجه داشته باشید وجود سیم در شیلنگ هیدرولیک و استفاده از آنها در خودرو باعث ایجاد نویز در سیستم هیدرولیک شده و ارتعاش به وجود آمده باعث مستهلک شدن پمپ و جعبه فرمان می شود. همچنین صدای زیادی در سیستم ایجاد می گردد.

عامل دیگر جهت عدم تعمیر شیلنگ های اتصالات آنها می باشد، اتصالات شیلنگ ها باید توسط دستگاه های مونتاژ استاندارد انجام شود در غیر اینصورت در قسمت داخل نقاط اتصال ناهمواری یا سطوح زائد ایجاد می شود که این موارد باعث ایجاد مقاومت یا برگشت روغن در مدار و ایجاد نویز شدید در سیستم می شود. این امر در بلند مدت باعث از بین رفتن پمپ هیدرولیک فرمان می شود.

در صورت خرابی شیلنگ های هیدرولیک حتما از شیلنگ های نو با گارانتی معتبر استفاده نمایید در غیر اینصورت هزینه های سنگینی جهت تعمییر سیستم هیدرولیک خودروی خود تقبل خواهید کرد.

واحد فنی مهندسی پی اچ اس پی

adminsite
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *