سیستم فرمان الکتروهیدرولیکی چیست؟

اصول کارکرد سیستم فرمان الکتروهیدرولیکی:
در این سیستم سیگنال ورودی به EHPS سرعت خودرو سرعت زاویه ای فرمان و دور موتور از طریق سنسور ها ارسال می شود. با تغییر در سرعت خودرو و سرعت زاویه ای فرمان برنامه کنترلی مدول کنترلی تغییر می کند و باعث می شود فشار و جریان پمپ تغییر داشته باشد.
در این سیستم برای اینکه شرایط ایده ال برای عملکرد صحیح سیستم مهیا باشد باید ولتاژ باتری از ۱۰.۵ ولت بالاتر باشد. در موتور باید بالای ۵۰۰۰RPM باشد. کلیه سیگنال ها باید از طریق شبکه CAN دریافت شوند.
برای فعال شدن سیستم EHPS باید موتور روشن باشد سیگنال دور موتور از ECM موتور توسط شبکه CAN دریافت می شود. سرعت خودرو در عملکرد سیستم بسیار مهم می باشد با تغییر سرعت خودرو سرعت موتور پمپ هم تغییر می کند و با یکدیگر نسبت عکس دارند که مشابه عملکرد سیستم EPS سنتی می باشد. برای کنترل سیستم بجای اطلاعات موقعیت فرمان از اطلاعات سرعت زاویه ای گردش فرمان استفاده می شود. این سیگنال از سنسور زاویه ای فرمان توسط شبکه CAN دریافت می شود.
نحوه هواگیری:
ابتدا زیر خودرو جک بزنید و چرخ ها جلو را از زمین جدا کنید.
مخزن را با روغن تا سطح COLD MAX پر کنید. به هیچ وجه موتور راروشن نکنید. چنانچه پیش از انجام مرحله ۳ موتور را روشن کنید ممکن است در زمان چرخش فرمان صدای غیر عادی شنیده شود.
به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه فرمان را ۴ یا ۵ مرتبه از انتهای راست به چپ بچرخانید.
یک یا دو مرتبه سوییچ را بسیار سریع از حالت ON به حالت Start ببرید اما موتور را روشن نکنید.
به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه فرمان را ۴ یا ۵ بار از انتهای راست به چپ و برعکس بچرخانید.
موتور را روشن کنید و شروع کنید به چرخاندن فرمان از انتهای راست به انتهای چپ و برعکس تا زمانیکه حباب هوا روی مخن در زمان دور آرام ناپدید شود.
رنگ و سطح روغن هیدرولیک را کنترل کنید و سپس در صورت لزوم مخزن را با روغن تا سطح COLD MAX پر کنید. چنانچه در زمان چرخش فرمان به چپ و راست سطح روغن هیدرولیک بالا و پایین برودبعد از خاموش کردن موتور از مخزن سر ریز خواهد شد اگر رنگ روغن سفید شود نشانه وجود حباب هواست که بطور کامل از سیستم خارج نشده است. سپس در صورت نیاز مرحل ۵ و ۶ را تکرار کنید.
ثبت دیدگاه
مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟به ما بپیوندید !