دستورالعمل تعمیر پمپ هیدرولیک فرمان
در صورت وجود ایراد سفتی فرمان، پس از اطمینان از عملکرد صحیح سیستم تعلیق و پس از تعویض پمپ هیدرولیک فرمان ، مطابق رویه زیر آلودگی احتمالی و یا وجود شیء خارجی در پمپ را بررسی
نمایید:
دمونتاژ مجموعه شیر هیدرولیک فشار یا سوپاپ فشار پمپ
۱ – لوله خروجی از پمپ را جدا نمایید.
۲- مطابق شکل کانکتور را در جهت عکس عقربه های ساعت باز کنید.
مطابق شکل زیر اسپول و فنر پشت اسپول را از محفظه مربوطه توسط دست خارج نمایید.
تذکر: در صورت سفت بودن اسپول بعد از چند بار جابجا کردن اسپول با دست بوسیله دم باریک اسپول را از پمپ خارج نمایید.
مطابق تصاویر توسط سرنگ مایع شوینده الکل یا TCE را با فشار از کانکتور عبور دهید در این شستشو از باز بودن سوراخ بغل کانکتور اطمینان حاصل نمایید سپس با فشار هوا کانکتور را کاملا تمیز نمایید.
سرنگ حاوی مایع شوینده الکل یا TCE را با فشار از اسپول و سوراخ کنار اسپول عبور دهید. آلودگی های روی صافی را با شناور کردن اسپول یا سوپاپ فشار داخل مایع شستشو و تکان دادن آن برطرف نمایید.
توسط فشار باد اسپول را کاملا تمیز نمایید. محفظه اسپول یا سوپاپ را توسط مایع شستشو تمیز نمایید.
ترتیب قرارگیری مجموعه اسپول یا سوپاپ فشار پمپ هیدرولیک مطابق با عکس زیر می باشد:
مونتاژ اسپول یا سوپاپ فشار:
بدنه اسپول را به روغن تمیز آغشته کرده : اسپول را در محفظه اسپول جا گذاری کنید و با دست بین ۵ تا ۱۰ بار به اسپول حرکـت رفت و برگشتی دهید.
تذکر مهم: قبل از مونتاژ اسپول از وجود فنر پشت اسپول در داخل محفظه اسپول اطمینان حاصل نمایید.
مونتاژ کانکتور:
قبل از مونتاژ کانکتور اورینگ جدید را بر روی آن نصب و سپس کانکتور را حداقل ۵ رزوه با دست ببندید و توسط آچار بکس محکم کنید.
کنترل میزان گشتاور کانکتور:
پس از محکم شدن کانکتور توسط آچار بکس میزان گشتاور کانکتور توسط ترک متر کنترل شود که در بازه ۷۰ – ۸۰ نیـوتن متـر باشد.
بستن شیلنگ فشار قوی:
شیلنگ هیدرولیک را در محل خود قرار داده و محکم کنید.
شستشوی مخزن:
مخزن را باز نمایید و ابتدا توسط نفت مخزن را شستشو داده و بعد از آن توسط الکل تمیز نمایید. سیستم را با روغن هیدرولیک جدید پر نمایید.
پس از انجام مراحل بالا مطابق رویه زیر اقدام به هواگیری پمپ و سیستم فرمان نمایید:
۱- توسط جک چرخ های جلو را از روی زمین بلند نمایید .
۲- در حالتی که خودرو خاموش است فرمان را به سمت چپ و راست بچرخانید حدودا ۳۰ مرتبه تا جاییکه در مخزن روغـن هیدرولیک فرمان اثری از حباب و تلاطم روغن دیده نشود.
۳- ماشین را روشن نموده و پس از یک دقیقه کارکرد وضعیت روغن هیدرولیک را از نظر وجود حباب و تلاطم روغن بررسی کنید.
۴- پس از اطمینان از حجم مناسب روغن مخزن هیدرولیک فرمان، درب مخزن را در جای خود محکم نمایید.
گروه توسعه قطعات خودرو پینار
عرضه کننده کلیه قطعات هیدرولیک خودروهای سواری و سنگین در ایران
جهت مشاوره با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.
۰۲۱۳۶۹۱۵۲۸۵
۰۲۱۳۶۹۱۵۳۶۶